Lambdasond

ALFA ROMEO 164, 33, 75, GTV, SPIDER, AUDI 100, 200, 80, 90, A6, CABRIOLET, COUPE, V8, CITROËN SAXO, XSARA, ZX, FIAT COUPE, CROMA, FIORINO, PANDA, REGATA, RITMO II, TEMPRA, TIPO, UNO, FORD SIERRA, HONDA ACCORD V, HYUNDAI S COUPE, LADA NOVA, LANCIA DEDRA, DELTA II, THEMA, Y10, MERCEDES-BENZ 190 [W201], COUPE [C123, C124], G-KLASS [W463], KOMBI [S124], Sedan [W124], S-KLASS [C126, W126, W140], NISSAN 100 NX, ALMERA I, MICRA II, PRIMERA, SUNNY III, TERRANO II, OPEL ASCONA C, ASTRA F, CALIBRA A, CORSA A, FRONTERA A, KADETT E, MONZA A, OMEGA A, OMEGA B, REKORD E, SENATOR A, SENATOR B, VECTRA A, VECTRA B, RENAULT 19 I, 19 II, 21, 25, 9, CLIO I, CLIO II, ESPACE II, EXPRESS, KANGOO, LAGUNA, LAGUNA I, MEGANE I, MEGANE Classic I, MEGANE Scenic, SAFRANE I, SUPER 5, TWINGO, SAAB 900 I, 900 II, 9000, 9-3, SEAT CORDOBA, IBIZA I, IBIZA II, MALAGA, TOLEDO I, SKODA FAVORIT, FAVORIT Forman, VOLVO 240 I, 340-360 I, 440 K I, 460 L I, 480 E I, 740 I, 760 I, 780 I, 940 I, 940 II, 960 I, VW CORRADO, GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA II, LT 28-35 I, LT 40-55 I, PASSAT, POLO, POLO Classic, SCIROCCO, TRANSPORTER III, TRANSPORTER IV, VENTO / För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp:

Behöver du en reglersond eller en diagnossond?
Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen.
Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn.

Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond.

Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod.

Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond.

Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.
tre kablar

549 kr